Full moon party

27 september 2015 - Koh Phangan, Thailand

Een nieuw gedeelte van mijn reis. Alleen verder zonder groep. Nou ja alleen.. Samen met Alicja en Michael ga ik richting Koh Pangan, een eiland van Thailand.
We bedachten een scooter te huren. Alicja vroeg mij, kun jij rijden? Ik meteen, "ja dat kan ik wel!" Het is een paar jaar geleden, maar dat moet lukken. Toen ging ik over die paar jaar nadenken. Het is al 9 jaar geleden dat ik voor het laatst scooter heb gereden. Toch kwam Alicja na wat twijfels achterop de scooter zitten en ik begon te rijden en Alicja begon te schreeuwen, links links! Waat? Oooh oeps! Je moet hier links rijden. Maar verder ging onze scooter trip goed. We hebben aan een prachtig strand gelegen, secret beach. Niet erg secret, maar erg mooi.

Secret beach

De volgende dag reden we met de scooter richting Haad Rin. Die weg viel even tegen. Mega steile heuvels en scherpe bochten. Omdat we achter een slome wagen reden hadden we geen vaart om de heuvel op te komen, waardoor we stil stonden midden op de berg. Dat werd lopend de berg op. Uiteindelijk veilig aangekomen bij Haad Rin beach. Lekker op het strand liggen. Nee toch niet, een grote grijze lucht kwam over en het begon te regen. Dan te bedenken dat we nog terug moesten rijden.. Daarbij kwam ik erachter dat er wel heel veel mensen rond liepen met verband. De meeste mensen hiervan hebben een scooter ongeluk gehad. Oké.... Ik rij nog wel even terug. Maar met mijn rij talent zijn we veilig in ons hostel gearriveerd.

Jeej vanavond prè-party! We gaan naar het feestje Jungle Experience. Na bierpong te hebben gespeeld en een prachtige bodypainting, zijn we klaar om te gaan. Om alvast in te komen voor de full moon party, hebben we maar een bucket met drank besteld. Het was een gezellig avondje en met een mooie zonsopgang reden we in de tuktuk terug naar ons hostel.
De volgende dag is dan altijd iets minder. Alicja heeft bijna heel de dag geslapen en ik heb nieuwe vrienden gevonden om mee te eten. Een gast uit India, sorry zijn naam is echt te moeilijk om te onthouden. We hebben ook nog een lelijk full moon shirt gekocht, gewoon omdat het erbij hoort.

Full moon party

Vanavond de full moon party, het feestje waarvoor we kwamen. We gaan met een groepje mensen, vanuit de groepsreis. Zo gezellig! Met Thaise vodka, wat cola en natuurlijk een mooie bodypainting liepen de naar het strand waar het feest al lang is begonnen.

Onze bodypainting  De tips

Je wordt hier overgens dood gegooid met buckets en bodypainting kraampjes. Het was een apart, interessant en gezellig feestje. Met verschillende muziek gedeeltes, brandend springtouw en rare dansers. Na wat Thaise vodka weet ik niet veel meer over die avond te vertellen, maar als je kijkt naar de tips vanuit het hostel heb ik het er nog goed vanaf gebracht door alleen mijn slippers te verliezen.

Met Alicja  Group picture..   Group picture

Na wat te hebben geslapen liepen Alicja en ik richting de ferry. Alicja moest haar vlucht halen richting huis. Na dit afscheid liep ik terug richting het hotel. En dat voelt raar. Nu ben ik echt alleen. Dat voelt zo saai! Ik ben niet echt een persoon om alleen te zijn. Dan vraag je je af waarom ga je dan alleen op vakantie?? Omdat het me juist een uitdaging leek. Maar in hostels ben je niet lang alleen. S'avonds een drankje gedaan met wat mensen. Ik heb me dus niet lang verveeld.

Morgen is mijn vlucht richting Jakarta, Indonesië. Dan zal ik een maandje rondreizen door Indonesië.