San Blas islands of Panama

15 augustus 2015 - San Blas Archipelo, Panama

Ongeveer 5 minuten lopen en we stonden op het vliegveld van Bocas Del Toro. Vanuit hier vliegen we naar Panama city. Het is een klein vliegveld, waarbij ze je bagage persoonlijk in het vliegtuig zetten.

Aangekomen in Panama city was ik verbaasd dit had ik niet verwacht: grote hoge gebouwen en daarnaast een prachtig oud gedeelte Casco Viejo.

Deze dag hebben we door de stad geslenterd om alles een beetje te bekijken. S'avonds vroeg naar bed, want om 5 uur worden we opgehaald om naar San Blas te gaan.

Moe maar met heel veel zin, zaten we in een busje richting San Blas. We waren weer goed voorbereid, zonder water en geld. Maar dat is ook weer goed gekomen, nadat we even bij een supermarkt stopte. Na het busje, vaarde we richting het eiland. San Blas is een eilanden groep, waar de Kuna indianen wonen.

Wij zaten op een onbewoond eiland, met een paar hutjes vorm toeristen. Binnen vijf minuten ben je het eiland rond gelopen. Wit strand met helder water, een droom eiland kun je wel zeggen. We sliepen hier twee nachten in een hutje mede zee naast je.IMG_8657-2

Het was back to basic! De wc moest je doorspoelen door een emmer water in de wc te gooien. Wanneer het eten klaar was, werd er op een grote schelp geblazen. Genieten op het strand en s'avonds rum drinken bij het kampvuur.

_8140011

Na deze twee nachten vertrokken we weer richting Panama city. In Panama city is niet heel veel te doen, dus hebben we weer wat rondgehangen. Maar in het hostel El Machico was het erg gezellig, waar we veel mensen hebben leren kennen.

S'avonds hebben we gegeten, waar je kunt werken wanneer je dubbel D hebt. Sorry maar dat was te opvallend . Later hebben we een prachtig zicht op Panama city gehad in het Hard Rock hotel.

Night view

Hard Rock