Thailand

24 september 2015 - Bangkok, Thailand

Mijn laatste land van mijn groepsreis door Azië met G adventures, Thailand.

Chiang Mai

Laat in de middag kwamen we aan in Chiang Mai. S'avonds werden we meteen uitgedaagd om onze kookkunsten te laten zien. Met deze cooking class starten we op de markt om een aantal ingrediënten te halen. We bereiden deze avond vier Thaise gerechten. Als topkok moet je natuurlijk ook al je eigen gerechten proeven en dat smaakte goed. Ik zat zo vol dat je me bijna kon rollen.

Cooking class     Amazing food

Na ons zelf te hebben vol gegeten gingen we richting de ladyboy show. Dit was en aparte ervaring haha. Geweldig om te zien, de super synchonische dansen, mooie playback performance en een te grappige lapdance.

Ladyboy show

Om ook even te relaxen tussendoor hebben we de volgende dag een heerlijke Royal Thaise massage gehad bij Green bamboo. Een echte aanrader! We hebben wat door de stad gelopen en wat tempels bezocht. S'avonds reden we met de nachttrein helaas weer verder richting Bangkok.

Bangkok

Super gaar komen we aan in Bangkok. Na een uurtje te hebben geslapen in de nachttrein. Toch maar even de stad verkennen, zoals Royal palace.

Tempels

Met Alicja eindelijk onze trein en ferry tickets opgehaald voor Koh Phangan. Dat was overgens nog een hele tocht, omdat we het kantoor niet konden vinden. Koh San road afgezocht, bleek het kantoor aan het begin van de straat te zitten. En nee dit was niet duidelijk aangegeven. Dikke stress overgens, omdat het kantoor ging sluiten om 18:00 uur.

Ons laatste avondmaal met de groep deze avond :(. Na 10 minuten door de stromende regen te hebben gelopen, kwamen we doorweekt aan in het restaurant. Ik bestelde op advies van Nancy een Somtam en dat maakte als goed. Maar na het eten begon ik met hoesten en ik kon niet meer stoppen. Helemaal rood aangelopen, tranen in mijn ogen zat ik aan tafel. Lekker gênant! Mocht ik ook nog even vertellen wat ik van de trip vond. Nou dat werd hem niet. Deze avond heb ik nog een heerlijk dessert genomen, schorpioen. Nou gadver, wat is dat smerig! Kun je nagaan dat ik alleen een poot van dat beest heb gegeten.

Laatste dagje in Bangkok hebben we geshopt. Alsof mijn backpack nog niet zwaar genoeg is. Tussen de locals gingen we die middag eten. Ik ging voor een curry. Ik vroeg of ze iets hadden wat lekker pittig was. En hij wees een gerecht aan met boontjes. Nou dan wil ik die, zei ik. De jongen achter de balie vroeg nog drie keer weet je het zeker? Ja, heel zeker! Nou serieus, ik stond in brand, begon te zweten en de tranen barsten me uit! Maar het was heerlijk! Terug naar het hotel met vijf man in de tuktuk, waar je normaal met 3 man inzit. Heel comfortabel was het niet.

Tuk tuk ritje

Later afscheid genomen van iedereen. Hier en daar viel er een traantje weg te pinken.. Maar op naar het volgende hoofdstuk. Mijn reis "alleen".