Cambodja

2 september 2015 - Sihanoukville, Cambodja

Nadat we de grens zijn overgelopen en een temperatuurmeting hebben gehad zijn we nu in Cambodja. Als ik niet gezond was geweest had ik terug gemoeten, denk ik. Maar gelukkig ik mocht doorlopen.

Siem Reap

Siem Reap de eerste stad die we gaan bezoeken in Cambodja. Deze stad staat bekend om zijn tempels van Ankor Wat. De Ankor Wat tempel bezochten we met een geweldig sunset. Tussen de selfie sticks heb ik ook een paar prachtige foto's kunnen maken. Ankor Wat tempel

Deze dag bezochten we nog vier andere tempels waaronder ook Ta Prohm aka the 'Tomb Raider' tempel. Na vijf tempels te hebben bezocht was ik wel even klaar met de tempels.

Tomb Raider tree

We bezochten het project Planeterra 'New Hope'. Hier krijgen arme kinderen Engelse les. We gingen met een paar mensen de klas in, om onze Engelse skills te laten zien. Vol zenuwen liep ik die klas binnen, met de hoop dat ik geen moeilijke grammatica moest gaan uitleggen in het Engels. Maar gelukkig viel het mee. We mochten gesprekjes voeren met de kinderen in de klas.

New Hope

Bij New Hope geven ze ook horeca training. We kregen vanalles voorgeschoteld, waaronder ook krekels. We keken elkaar allemaal aan en dachten  hetzelfde. Gaan we deze echt eten?! Ik kan je zeggen ik heb hem opgegeten en het smaakte niet eens zo onaardig haha.. Maar het idee dat je een krekel in je mond hebt, jak!

De krekels

De volgende dag hebben we quad gereden door Siem Reap. We starten met een grote regenbui in onze poncho's. Ook hier hebben we regenseizoen, maar dat mag de pret niet drukken.

Quad trip

Later zijn we wat gaan eten en hebben we de kroegen bezocht. Na te veel te hebben gedronken zijn we in het zwembad beland. Maar de volgende dag was iedereen weer fris om door te reizen naar de volgende stad Phnom Penh.

Phnom Penh

Na een zeven uur durende busreis kwamen we aan in Phnom Penh. De hoofdstad van Cambodja. Ik weet niet in wat voor standen ik allemaal heb gelegen om lekker te slapen. Maar uiteindelijk lag ik met mijn voeten tegen het raam en mijn hoofd hing ik in het gangpad. Na aankomst hebben we niet veel meer gedaan. De volgende dag hebben we de Killing Fields en de S21 gevangenis bezocht. Erg indrukwekkend! De gevangenis was eigenlijk een school en werd gebruikt als gevangenis om onschuldige Cambodjanen op te sluiten en te martelen. Diegene die niet in de gevangenis vermoord waren, werden massaal naar de killingfields gebracht. Mannen, vrouwen en zelfs kinderen werden van elkaar gescheiden om uiteindelijk op brute wijze vermoord te worden, verschrikkelijk! Dit is pas gestopt in 1979. Zo kort geleden dat er nog steeds tanden, botten en andere lichaamsdelen aan het oppervlak komen.

Killing fields    Killing fields

Sihanoukville

Sihanoukville is een dorpje aan het strand. Waar we de eerste avond een heerlijke bbq hadden. Deze avond zijn we opstap geweest bij JJ's waar de jongens omringd werden door de ladyboys. Wat natuurlijk te grappig was.. De volgende dag zijn we naar verschillende eilandjes geweest. Hier hebben we gesnorkeld (niet dat er veel te zien was onder water), gegeten, gedronken en heeeeel lang in de zee gelegen in de regen. Mijn handen en voeten waren heel de avond gerimpeld. Deze avond heb ik een heerlijke Taise massage gehad. Wist niet dat ik zo flexibel was..

Dagje in de zee

Lia suhn hao-y

Liefs Xx

1. Yvonne:
    21 september 2015
    Hee Lieke!
    Leuk om al die herkenbare plekjes terug te zien..
    Zo te zien gaat het je goed af! ;)
    Geniet er nog van en ben benieuwd naar de rest!!
    Liefs Yvonne